Kde kto by sa mohol domnievať, že keď náš internetový podnikateľ niečo vyvesí na svojom webe, osloví týmto ako naše končiny, tak aj celý svet. A že teda medzi internetovým podnikaním v rámci nášho územia a tým cezhraničným nebude žiadny rozdiel. Internet je predsa všade tá istá sieť, internetom je prepojený celý svet, a tak by to malo fungovať u nás aj v cudzine identicky.
Avšak ako prax ukazuje, je vnútorný a zahraničný internetový obchod významne rozdielny. A určite sa nedá spoliehať na to, že ak funguje niečo u nás, zafunguje to rovnako aj niekde v cudzine.
Prienik nášho e-shopu na zahraničné trhy je určite oveľa zložitejší, než hranie sa na pomyselnom vlastnom piesočku. Každý trh má svoje špecifiká, a tým je nutné sa podriadiť.
Predovšetkým treba vziať do úvahy to, že úmerne rozlohe teritória, ktoré chce náš podnikateľ ovplyvniť, stúpa konkurencia. A presadiť sa v početnejšej konkurencii je oveľa zložitejšie, než ako je to iba na našom relatívne malom trhu.
Ďalej sa potom treba zamyslieť aj nad tým, aká je mentalita potenciálnych zahraničných klientov, na čo títo reagujú pozitívne, na čo negatívne a na čo napríklad tiež nereagujú vôbec. A tomu je pochopiteľne nutné prispôsobiť ako reklamu a propagáciu, tak aj optimalizáciu pre internetové vyhľadávače.
V cudzine budú predsa ľudia hľadať určite iné kľúčové slová ako u nás, a tieto je teda potrebné vybrať úmerne panujúcej realite.
Rovnako tak treba využiť aj odlišný linkbuilding. Nikto z cudzincov predsa nevyužije odkazy umiestnené na slovenských weboch, ktorým nerozumie, je teda potrebné zaistiť si aj v týchto cudzích krajoch dostatok odkazov na tamojších kvalitných a relevantných weboch.
A pochopiteľne je potrebná aj kvalitná doména, ktorá sa v tom zahraničí presadí, aj oslovovanie tamojšej potenciálnej klientely ako obsahovými textami, tak aj reklamou, newslettermi a ďalšími materiálmi v tamojšom jazyku.
A najskôr až potom, čo je tomu tak, a potom, čo sa tu vyriešia aj potenciálne komplikácie s medzinárodnou dopravou, zahraničnými platbami, rozdielnymi daňami a clom a podobne, sa dá dúfať v možný úspech.
A niečo také býva nad sily nášho podnikateľa, ktorý by tak mal určite využiť odbornú pomoc. Bez ktorej sa sotva dosiahnu medzinárodné úspechy.
Späť na hlavnú stránku bloguV rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.
Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.
Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.
Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.