Pokiaľ sa má v súkromnom podnikaní na internete (rovnako ako aj v reálnom svete) zabodovať, nemôže si prevádzkovateľ myslieť, že to spraví len jeho web a utrácanie peňazí za propagáciu. Ako je totiž známe, chce každý z ľudí niečo trochu alebo aj úplne odlišné, a podnikateľ si tak musí ujasniť, koho chce a potrebuje osloviť. Pretože ponúkať niekomu niečo, čo tento nechce, je logicky úplne zbytočné, rovnako ako je hlúpe premrhať šancu tým, že sa niekomu neponúkne to pravé.
A tak je nevyhnutné v prvom rade poznať zákazníkov, ktorí sú tu žiaduci. Na čo sa ale pri internetovom obchodovaní neraz zabúda, čo je závažný nedostatok.
Je teda určite potrebné ujasniť si, aké problémy, túžby a potreby zákazníci majú, aby sa práve tieto darilo v maximálnej možnej miere plniť s cieľom na tom zarobiť. Je potrebné sa vcítiť do pozície takýchto zákazníkov, do ich myslenia, a na základe toho potom zákazníkov osloviť, aby zareagovali tak, ako zareagovať majú.
Je teda treba vedieť, čo si kladú zákazníci za svoj cieľ, prečo ho chcú dosiahnuť. A k tomuto účelu je v prvom rade vhodné využiť dáta, ktoré sú tu k dispozícii. Dá sa tak napríklad na základe analýzy objednávok posúdiť priemerná hodnota takýchto objednávok, ich sezónnosť a niektoré ďalšie skutočnosti, úžitok následne prináša aj nástroj Google Analytis dokumentujúci návštevnosť webu takéhoto obchodníka.
Ďalej sa potom hodia napríklad údaje z Google Search Console, ukazujúce, čo zákazníci v súvislosti s určitým webom na internete hľadajú, a informácie vychádzajúce z požiadaviek zo zákazníckeho servisu.
Ale dá sa tiež zákazníkov priamo spýtať, a to napríklad vo forme dotazníkov alebo individuálnych rozhovorov na tému, prečo si zákazníci zvolili práve uvedený tovar, prečo nakúpili práve tam a tam a pod.
Nič z toho síce samo o sebe neposkytne dokonalý návod, ako e-shop prevádzkovať, ale napriek tomu je to významná pomoc pre každého, kto chce v internetovom podnikaní uspieť.
Späť na hlavnú stránku bloguV rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.
Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.
Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.
Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.