Čo sa dnes optimalizácie pre internetové vyhľadávače týka, môžeme byť my copywriteri v podstate kľudní. Zatiaľčo už bola celá rada robotníkov v továrňach aj inde nahradená strojmi, dá sa tu utešovať tým, že sa stroje v blízkej dobe sotva naučia jazyk natoľko, aby boli schopné písať dostatočne kvalitné texty.
Lenže je tu dôvod k nejakému mimoriadnemu optimizmu? Údajne vôbec. Akokoľvek je to totiž stále iba vízia vzdialenej budúcnosti, vraj skutočne hrozí, že by aj copywriteri mohli byť jedného dňa nahradení umelou inteligenciou.
Ako je to možné?
Americká banka JPMorgan už dokončila trojročné testovacie obdobie, počas ktorého prenechala časť svojej marketingovej komunikácie práve umelej inteligencii, a bolo vraj dosiahnutého toho, že reklamné texty vytvorené strojmi dosahovali dva a pol krát lepšie výsledky než to, čo vytvorili ich ľudskí konkurenti.
Zmienená banka síce aj naďalej hodlá využívať služby ľudských pisálkov, lenže ich výtvory už nechá upravovať, vyhodnocovať a kontrolovať technikou. Tá nemá subjektívne pocity a názory ani profesijné skúsenosti a nenecháva sa tak týmito ovplyvniť.
Dotyčná banka tak teda použila a aj naďalej hodlá využívať možnosti, ktorej jej črtá nástroj Persado, majúci vo svojej databáze už cez milión slov a fráz, z akých je možné vytvárať vysoko efektívne texty. A rovnakú možnosť už v súčasnosti využíva napríklad i Vodafone, Microsoft, Sky, American Express a Dell.
Tento nástroj je totiž dokonalý predovšetkým v otázkach štylistiky, vie maximálne zefektívniť vplyv zostavovania textu na ľudí. A vďaka copywritingu realizovanom umelou inteligenciou dosiahla napríklad spoločnosť Dell zvýšený click rate o päťdesiat percent a pridanie do košíku o sedemdesiat sedem percent. Čo je úctyhodný výkon.
Okrem štylistických predností je ale umelá inteligencia schopná aj skvele pracovať s dátami, aj v ich prípade prekonáva písajúceho človeka. A tak ktovie, ako dlho ešte budeme čítať ľudské reklamné texty. A kedy s nami začnú v reklamách manipulovať inteligentné stroje.
Späť na hlavnú stránku bloguV rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.
Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.
Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.
Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.